.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
باقرزاده تاکید کرد ؛
تجمیع فعالیت ها موجب تقویت دانشگاهها می شود
تجمیع فعالیت ها موجب تقویت دانشگاهها می شود

شمال نیوز : محمدرضا باقرزاده رئیس واحد قائم شهر در جلسه معارفه مسئول گزینش واحدقائم شهر به نکاتی در خصوص تربیت رمضانی در مکتب قرآن اشاره کرد.
رئیس واحدقائم شهر ماه مبارک رمضان را ماه تزکیه و تربیت عنوان کرد و گفت: اولین خصوصیت ماه مبارک رمضان در حوزه فردی، انسان سازی و در حوزه اجتماعی اصلاح اجتماعی است که فوائد جسمی، روحی و روانی همراه با تقویت تقوا را نیز بهمراه دارد.
باقرزاده ممانعت از نفوذ شیطان ، مساوات بین غنی و فقیر ، احیای فضایل اخلاقی ، فرصت تدبیر و تنظیم امورات، آزادی حقیقی انسان و تقویت اخلاص را از دیگر ویژگی های ماه مبارک رمضان عنوان کرد .
دبیرهم اندیشی اساتید دانشگاههای آزاد اسلامی استان مازندران در بخش دیگر به مقوله تغییر اشاره کرد و گفت: در هر فعالیت اجتماعی و سازمانی تغییر و جابجائی یک امری حتمی و ناگزیر برای ادامه حیات بشمار می رود وگفت: هرتغییر مثبت در یک سازمان موجبات رسیدن به یک هدف اساسی را فراهم می کند و لذا در بحث گزینش نیز که یک انتخاب هدفمند و هوشمندانه است مسئول گزینش هم باید فردی متناسب با کار و در راستای بهبود عملکرد سازمانی انتخاب شود.
باقرزاده در بحث گزینش نیروی انسانی تنها رسیدگی به تعهدات و صلاحیت های عمومی در حوزه نظارت و پیشگیری از آسیب های منابع انسانی در کنار بررسی صلاحیت تخصصی یعنی تعهد سازمانی و وفاداری به اهداف دانشگاه را کار آمد دانست.
رئیس واحد قائم شهر دانش و آگاهی از آموزه های دینی ، بینش و سیاست لازم ، امانت داری، عدالت خواهی ، پیشگامی در عمل و نبود سوء پیشینه را از ویژگیهای مورد نظر حضرت علی (ع) در امر صلاحیت های گزینشی عنوان کرد.
باقرزاده در بخش پایانی سخنان خود به تجمیع یک و دو در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: فرایند فعالیتها در دانشگاه موجبات بهبود عملکرد را فراهم کرد به گونه ای که در این تجمیع ما شاهد تقویت در مدیریت هزینه ها و هم افزایی کم نظیر در دانشگاه هستیم.
باقرزاده تأکید کرد امروز واحدها باید با یکپارچگی ،مکمل بودن و خودداری از تفکر جزیره ای به فرایند تجمیع کمک کنند.
باقرزاده در انتها ضمن تشکر از تلاشهای موثر نیازی مدیرکل گزینش دانشگاه آزاد اسلامی از خدمات ارزشمند سید رحیم کریمیان در طول مسئولیت گزینش واحد قدردانی و به سهراب عارفی فرد ، مسئول جدید گزینش واحد قائم شهر تبریک گفت.
در ادامه جلسه مهدی رنجبران مسئول گزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با تشکر از برگزاری این جلسه در خصوص اهمیت، وظایف و مأموریتهای گزینش مطالبی بیان کرد.
رنجبران گفت: منابع انسانی یکی از مهمترین ارکان هر سازمانی بشمار می رود که گزینش در این میان رسالت مهمی را برای انتخاب افراد اصلح برعهده دارد.
رنجبران تعهد، اثبات صلاحیت عمومی و تخصصی افراد را از وظایف حوزه گزینش دانست و گفت: گزینش با انتخاب نادرست و نابجا افراد موجب می شود یک دوره خدمتی 30 ساله یک سازمان دچار چالش شود.
وی به اهمیت گزینش از منظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:معظم له فرمودند گزینش همان صراطی است که از مو باریک تر و از شمشیر تیزتر بوده و در جای دیگر بیان داشتند: گزینش باید هوشمندانه ، عالمانه و دقیق انجام گیرد.
رنجبران با اشاره به فرمایش امیرالمومنین که فرمودند:مومن باید هوشیار و زیرک باشد یکی از خصوصیات گزینش را دوری از حیله،نیرنگ و دروغ دانست .
وی یکی دیگراز ویژگیهای مهم گزینش را دوری از حب و بغض دانست و گفت: بخش مهم کار و فعالیت ما باید برای رضای خدا باشد و از مسئولین گزینش خواست تا از قدرت و جایگاه خود برای منافع شخصی خود استفاده نکنند.
رنجبران با اشاره به مسئولین گزینش سازمانها گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص گزینش افراد، مومن بودن، پاک دست بودن، باایمان و بااخلاص بودن و معتقد به نظام اسلامی بودن را در رأس امور خود قرار دهند تا با انتخاب نادرست خود موجب دردسر سیستم و سازمان نشوند.
مسئول گزینش دانشگاه آزادا سلامی استان مازندران با اهمیت دانستن وظیفه گزینش در تعین صلاحیت افراد حلال و حرام ، اعتقاد به ولایت فقیه ،احترام به قانون اساسی را از خط قرمزهای گزینش دانست.
وی با بیان این نکته که مسئولیت در گزینش یک تکلیف است ویژگی مأموریتی آن را جذب حداکثری و دفع حداقلی خواند و گفت: فضای دفتر گزینش باید جای امنی برای افراد باشد تا مسائل شخصی خود را به ما اعلام کنند.
رنجبران موفقیت گزینش و حراست را در همراهی و هماهنگی با ریاست هر مجموعه عنوان کرد و گفت: برای داشتن یک مجموعه سالم باید همکاری لازم صورت بگیرد تا فضایی سالم و امن برای تولید علم و پژوهش فراهم شود.
وی در خاتمه از تغییرات حوزه گزینش در واحد قائم شهر ابزار خرسندی کرد وبرای سهراب عارفی فر مسئول جدید گزینش آرزوی موفقیت واز سید رحیم کریمیان مسئول اسبق گزینش واحدقائم شهر تقدیر و تشکر کرد.
مراسم تودیع و معارفه مسئول گزینش واحد قائم شهر با حضور رنجبران مسئول گزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران ؛باقرزاده رئیس واحد، اعضاء هیئت رئیسه ،کارکنان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحدقائم شهر برگزار شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.